24

Úvodem musím zmínit, že máme momentálně plnou lednici. Připravit si večer jídlo na druhý den by tedy nebyl žádný problém, až na to, že (jak mi po 2min koukání na jednotlivé suroviny došlo) dnes žádné jídlo nejím.

Od včerejších 22:00 držím, spolu s kamarádkou na telefonu:), jednodenní půst. Do dnešních deseti večer tedy pouze voda, čaj anebo černé espresso.

Důvod: hlavně zvědavost, test na vlastním těle, test vlastní psychiky.

Každý z nás vydrží bez jídla spoustu dní, to je biologický fakt. Psychicky máme ale často problém nejíst již pár hodin. Tělo, samo o sobě skvělý detoxifikační a samo uzdravující systém, je tak každodenně zatěžováno přísunem jídla a následným trávením, na nějaké opravy a očistu tak často již ani nemá prostor. Proč mu tedy nedat na den čas a klid na to, aby mohlo provést všechno to, co potřebuje?

Půsty nejsou nic nové, již před staletími je lidé praktikovali, jsou známé v každém náboženství a dodnes velice populární například mezi jogíny. O jejich pozitivních účincích najdete na internetu stovky článků (stoprocentně najdete samozřejmě i ty, které půsty haní:)). Já si to dnes chci vyzkoušet ale sama a na sobě. Cílem není hubnutí, spíš poznání vlastního těla a vyzkoušení něčeho nového. O tom, jak to probíhá budu psát průběžně tady:)

08:48  –  mám za sebou černou kávu, 2 sklenice vody a online ujištění se s Ivetkou, že to dáme. Do oběda krizi nečekám, každý den jím až po poledni. V 13:00 mě pak čeká schůzka s klientem, takže si aspoň zabavím mozek, jediná obava je zatím ze zvuků, které by případně moje břicho při poradě mohlo vydávat:). Zatím také nedorazil nikdo z mého pracovního týmu – kolegyně již včera zmínila obavu, že jim všem stresem z hladu určitě utrhám hlavy, tak si asi vezme radši volno.

9:45 – v práci se mě asi někdo snaží sabotovat 😀

IMG_1759

11:15 –  mám pocit, že jemný pocit hladu, který jsem měla od rána teď ustupuje. Pohoda jazz, asi bude ale ještě hůř 🙂 Maminka mi přes sms nadává, že jsem jí do dnešní akce nezapojila.

14:45 – schůzka je úspěšně za mnou, 2 hodiny jsem ale byla bez vody a projevilo se to motáním hlavy bohužel. Chvíle čekání na klienty jsem si krátila psaním s Ivet o tom,co si v noci dáme k jídlu:)) Hlad zatím skoro žádný.

18:36 – mám za sebou pracovní den, sportovní masáž a 3.5hodiny do konce. Jestli už nepřijde žádná nečekaná vlna hladu, tak to byl v podstatě den jako každý jiný. Akorát jsem teda ušetřila za oběd a svačinu. A nemyslela jsem na to,co si kdy dám,protože mám nastaven budík na 22:00 a než zazvoní, tak prostě jídlo neřeším. Hlad jsem měla překvapivě zatím největší ráno, teď odpoledne necítím skoro žádný. Energie úplně v pohodě, kolem půl čtvrté jsem byla dokonce až podezřele pozitivní:D Slabá chvilka nastala pouze když kolega nadváhu jedné paní přirovnal k bůčku a já si ho představila s hořčicí a kyselými okurkami…Bojový plán máme v tuto chvíli praktikovat tento půst jednou měsíčně:)

22:00 – přejem si s Ivet online dobrou chuť:) Jídlo jsme zvolily skoro stejné, já konkrétně dýňovou polévku a rýžové chleby se šunkou a zeleninou. Moc toho nebylo, i když jsem se těšila, nechtěla jsem způsobit tělu šok mega porcí jídla. A ani jsem toho víc jíst nepotřebovala.

naše jídla:

IMG_1785 IMG_1790

Obě máme cca kilo dole, žádné negativní pocity jsem nezaznamenala, takže za měsíc se vidíme znova. Kdo by se chtěl přidat a vzájemně se příště 24 hodin podporovat, nebojte se napsat:)

2 Comments

Napsat komentář