A jsem opět v kuchyni

Věděli jste, že za každý týden, kdy doma nic neuvaříte, zemře jeden námořník? Samozřejmě kecám, ale je fakt, že se do bytu provoněného domácím jídlem každý vrací tak nějak raději.

V tomto horku na nějaká těžká jídla asi nikdo chuť moc nemá, včera jsem se rozhodla tedy trochu experimentovat se saláty a přílohami. Recepty mám tedy dva, při konzumaci jsem ale zjistila, že chutnají nejlíp smíchané dohromady, takže si to přeberte jak chcete:)

Prvním je quinoa s mangem a opraženými kari kešu ořechy.

Quinoe se v angličtině říká taky „pseudo-grain“ neboli pseudo-obilovina. Nepatří totiž do stejné skupiny jako například pšenice, z pohledu toho, kdo ji jí, ale obilovinu připomíná. Do stejné skupiny zařazujeme pak i amarant anebo nám nejvíc známou pohanku. Velkou výhodou je její nulový obsah lepku, vysoký podíl proteinu a zejména esenciálních aminokyselin, má také vysoký podíl vlákniny, hořčíku, železa a vitaminu B2. Je tedy přípustnou alternativou pro lidi s celiakií anebo vegetariány.

Každá mince má dvě strany a tu druhou tady tvoří obsah fytátů, saponinů nebo lektinů, které z ní činí vhodnější přílohu než je například pšenice, ale bezchybnou také ne. Co ale v této době je, že?

Ingredience:

  • Sáček quinoi (prodává třeba Sklizeno, Zdravý výživa, Country Life apod)
  • 1 celé mango
  • Sáček kešu oříšku (cca125g)
  • Kokosový olej
  • Kari koření
  • Sůl

IMG_1979

Postup:

  1. Quinou dáme vařit dle návodu.
  2. Na pánev nalijeme kosový olej a narychlo na něm osmahneme kešu ořechy posypané solí a kari kořením. Nechceme je spálit do černa!
  3. Mango oloupeme a nakrájíme na malé kousky.
  4. Vše smícháme, dle potřeby dosolíme nebo přidáme bylinky a necháme vystydnout.

IMG_1989

Druhým jídlem byl okurkový „primal“ salát. Primal proto, že je v něm zakysaná smetana, která do palea nepatří. Je jí tam ale tak málo, že věřím, že se po snězení nebudete muset jít nikam vyzpovídat ze svých hříchů.

Ingredience:

  • Větší salátová okurka, oloupaná a nakrájená na malé kousky
  • Větší rajče, nakrájenou na malé kousky
  • Stroužek česneku (klidně větší), protlačen
  • Avokádo, nakrájeno na malé kousky
  • Šťáva z ½ citronu
  • Šťáva z ½ limetky
  • Zakysaná smetana (1/2 kelímku cca)
  • Kmín 1 lžička
  • Čerstvý koriandr, nasekaný, cca 2 lžíce
  • Sůl, cca ¼ lžičky

IMG_1980

Postup:

  1. Okurku, rajče, avokádo a česnek smíchejte v míse. Přidejte koriandr.
  2. V malé misce smíchejte smetanu, kmín, sůl a šťávu z citronu a limetky.
  3. Vlijte na zeleninu a pořádně promíchejte. V případě potřeby dokořeňte nebo přidejte ještě koriandr.

K tomu všemu jsme měli klobásky a steaky, quinou jsem smíchala nakonec s okurkovým salátem a bylo to bájo! Tak ať vám chutná:)

Advertisements

1 Comment

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s